املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

کمبود سیمان، مسکن مهر را زمین زد!

مدیرعامل شرکت عمران پردیس از کمبود شدید سیمان در پروژه‌های مسکن مهر خبر داد.



به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مهدی هدایت با اشاره به کاهش تولید سیمان در کشور، اظهار کرد: با کمبود شدید سیمان در سایت‌های مسکن مهر روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به بروز اختلال در روند فعالیت پیمانکاران و انبوه‌سازان، افزود: یکی از مشکلات کنونی پیمانکاران تامین سیمان است. ضمن اینکه قیمت میلگرد نیز سیر صعودی در پیش گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه در فصل کاری به سر می‌بریم، اضافه کرد: کمبود سیمان و گرانی میلگرد، پروژه‌های عمرانی پردیس را دچار چالش کرده است. از وزارت صمت می‌خواهیم در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهد.

سیمان نایاب شد
در همین رابطه دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به قطع برق صنایع سیمان و تعطیل شدن برخی کارخانجات سیمان یادآور شد: یک هفته است که سیمان در بازار نایاب شده است.

وی با اشاره به عرضه بخشی از محصولات سیمان و فولاد در بورس کالا گفت: حتی عرضه این دو محصول در بورس هم نتوانسته مشکل دلالی را برطرف کند. برخی در بورس سیمان و میلگرد می‌خرند و با قیمت بالاتر به انبوه‌سازان می‌فروشند.

گفتنی است؛ سازندگان مسکن در روزهای اخیر با شوک افزایش مجدد قیمت سیمان و آهن مواجه شده‌اند. آنطور که گفته می‌شود، هر پاکت سیمان به بالای ۶۵ هزار تومان و هر کیلوگرم میلگرد به ۲۰ هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که یک سال و نیم قبل، یعنی اواخر سال ۱۳۹۸ قیمت هر پاکت سیمان بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان و میلگرد کیلویی ۴۲۰۰ تومان بود.

ساخت‌وساز در رکود
گرانی نهاده‌های ساختمانی به رکود ساخت‌و‌ساز در بخش خصوصی منجر شده اما بسیاری از انبوه‌سازان برای ساخت مسکن ملی با دولت قرارداد امضا کرده‌اند که قیمت این واحدها در پایان پروژه بر اساس هزینه ساخت محاسبه خواهد شد. با وضعیتی که وجود دارد معلوم نیست واحدهای مسکن ملی با چه قیمتی به دست متقاضیان خواهد رسید.

مطالعه بیشتر: مطلب «سازندگان مسکن در حال ورشکستگی هستند» را در سایت مجله ملکی دلتا بخوانید.


برچسب: املاک دلتا، کمبود سیمان، مسکن مهر،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۹:۱۶ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)