املاك دلتا املاك دلتا .

املاك دلتا

قيمت خانه‌هاي 200 متري در منطقه يك

اگر به دنبال خريد آپارتمان در منطقه يك تهران هستيد، ما قيمت و شرايط برخي از خانه‌هاي 200 متري در اين منطقه را بررسي خواهيم كرد.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، اگر قرار است براي خريد آپارتمان به سراغ منطقه يك تهران برويد، حتماً بايد بودجه زيادي داشته باشيد؛ چرا كه همه مي‌دانيم اين منطقه جاي سكونت افراد مرفه جامعه است و حتي هر كسي توانايي اجاره‌نشيني در اين منطقه را ندارد.

در حال حاضر قيمت مسكن در اين منطقه براي آپارتمان‌هاي پنج تا 10 سال، بين 70 تا 100 ميليون تومان است. اما اگر قصد خريد آپارتمان نوساز را در اين منطقه داريد، بايد براي هر متر مربع بين 120 تا 150 ميليون تومان نقدينگي داشته باشيد.

يك واحد مسكوني 200 متري نوساز در منطقه يك كه داراي امكاناتي همچون سونا، استخر، جكوزي، لابي من، پاركينگ، آسانسور و … باشد؛ حدود 150 ميليون تومان براي هر متر، قيمت‌گذاري شده است.

 

البته اين قيمت‌هايي كه ذكر شده نسبي و ميانگين است. چرا كه قيمت هر واحد مسكوني متناسب با موقعيت جغرافيايي، دسترسي، متريال به كار رفته در ساخت، نظر فروشنده، سال ساخت و … متغير است.

شما در جدول زير تنها برخي از فايل‌هاي فروش در منطقه يك تهران را مشاهده مي‌كنيد؛ اما با مراجعه به سايت ملكي دلتا مي‌توانيد فايل‌هاي بيشتر و متنوع‌تري را مشاهده كنيد.

جدول قيمت آپارتمان در منطقه يك
نام محله
متراژ
سن بنا
طبقه
امكانات
قيت كل (تومان)
ولنجك
200 متر
نوساز
نهم
فول امكانات
30,000,000,000
آجودانيه
200 متر
5 سال ساخت
چهارم
پاركينگ – انباري – آسانسور
18,500,000,000
حكمت
200 متر
17 سال ساخت
پنجم
پاركينگ – انباري – آسانسور – سرايدار
11,600,000,000
اقدسيه
200 متر
يك سال ساخت
ششم
پاركينگ – انباري – آسانسور – سرايدار- لابي
15,000,000,000
زعفرانيه
200 متر
نوساز
پنجم
پاركينگ – انباري – آسانسور
24,000,000,000
محموديه
200 متر
يك سال ساخت
چهارم
پاركينگ – انباري – آسانسور
22,000,000,000
قيطريه
200 متر
20 سال ساخت
دوم
پاركينگ – انباري – آسانسور
14,000,000,000
فرشته
200 متر
نوساز
پنجم
پاركينگ – انباري – آسانسور
28,000,000,000
دربند
200 متر
15 سال ساخت
پنجم
پاركينگ – انباري – آسانسور
9,800,000,000
نياوران
200 متر
5 سال ساخت
سوم
پاركينگ – انباري – آسانسور
19,000,000,000
الهيه
200 متر
15 سال ساخت
دوم
پاركينگ – انباري – آسانسور
16,000,000,000
كامرانيه
200 متر
6 سال ساخت
پنجم
پاركينگ – انباري – آسانسور
18,000,000,000
مطالعه بيشتر: مطلب «قيمت خانه‌هاي نوساز در منطقه 7 » را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۴:۴۹ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

شرايط براي مستاجرها سخت تر از هميشه شد!

افزايش فايل‌هاي فيك مسكن و بهانه‌گيري مالكان متخلف براي تخليه واحدها، شرايط مستاجرها را از هميشه سخت‌تر كرده است.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، چند وقتي ميشود كه خبر شيوع فايل‌هاي فيك در بازار آنلاين معاملات ملك، به گوش ميرسد و اين اتفاق شرايط مستاجرها و خريداران را بسيار سخت كرده است. مستاجران و خريداران واحد خود را اينترنتي انتخاب ميكنند و بعد از مراجعه براي بازديد واحد، واحدي به مراتب پايين تر از سطح واحد منتخب خود را دريافت ميكنند. واسطه ها از اين طريق تلاش دارند تا مشتري‌ها را به بنگاه كشانده و فايل‌هاي كهنه خود را به آنها عرضه كنند. براي مطالعه بيشتر در اين مورد مقاله نفوذ فايل فيك به استارت‌آپ‌هاي مسكن را مطالعه كنيد.

اين موضوع در شرايط فعلي به‌خصوص براي مستاجران دردسرساز شده است. در شرايط فعلي كه عمده موجرها تمايل به تمديد قراردادهاي سال قبل ندارند و براي آنكه بتوانند واحد خود را با اجاره‌بهاي بالاتري به مستاجر جديد عرضه كنند اقدام به تخليه ملك اجاره‌اي و جابه‌جايي اجباري مستاجر مي‌كنند، فايل‌هاي فيك بازار اجاره نيز افزايش‌يافته است.

هم‌اكنون ميزان حضور مستاجرها در بازار تحت‌الشعاع فشار برخي از موجران براي تخليه و عرضه واحد به مستاجر جديد افزايش‌يافته است و اين شرايط مستاجرها را بسيار سخت كرده است.

 

بهانه‌گيري مالكان از مستاجران براي تخليه
ستاد ملي مقابله با كرونا در حالي تصويب و اعلام كرده است كه موجران حق افزايش اجاره‌بهاي مسكن تا سقف ۲۵ درصد در شهر تهران، ۲۰ درصد در ساير كلان‌شهرها و ۱۵ درصد در شهرهاي ديگر را ندارند كه بسياري از موجران براي دور زدن اين قانون اقدام به بهانه‌گيري از مستأجر براي تخليه واحد و عرضه آن به مستاجر جديد با درصد بيشتري افزايش اجاره‌بها مي‌كنند. در چنين شرايطي اين روزها در بازار ملك، بسياري از مستاجران با انبوهي از فايل‌هاي فيك اجاره مسكن مواجه مي‌شوند كه در ابتدا عرضه‌كننده مشخصات فايل را با تصاوير فيك در استارت‌آپ‌هاي ملكي منتشر مي‌كند و سپس در زمان مراجعه متقاضي براي بازديد، به وي اعلام مي‌كند اين فايل در ساعات يا روز قبل اجاره رفته است.

سپس از وي درخواست مي‌كند تا براي بازديد فايل‌هايي با شرايط مشابه مراجعه كند. درحالي‌كه اين فايل‌ها از هيچ لحاظ مشابهتي با فايل منتشرشده در سامانه‌هاي مجازي عرضه مسكن ندارند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب صدور حكم تخليه براي مستاجران! را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، تخليه ملك، مستاجر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۲:۴۲ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

نفوذ فايل فيك به استارت‌آپ‌هاي مسكن

شيوع عرضه فايل‌هاي فيك در بازار آنلاين، منجر به نارضايتي و سردرگمي تعداد قابل‌توجهي از مراجعه‌كننده‌ها اعم از متقاضيان خريد و اجاره مسكن شده است.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، شيوع فايل‌هاي فيك خريد و اجاره مسكن در بازار آنلاين معاملات ملك، خريداران و مستاجرها را به دردسر انداخت. تعداد افرادي كه بعد از انتخاب اينترنتي آپارتمان با مراجعه به محل قرار با فايل پوچ و غيرواقعي، غافلگير مي‌شوند، به شكل معناداري افزايش يافته است.

واسطه‌ها در اين حالت مدعي مي‌شوند «ملك انتخابي، معامله شده است» تا در نهايت بتوانند فايل‌هاي ضعيف و بي‌مشتري را به متقاضي عرضه كنند.

براي عدم مواجهه متقاضيان با اين پديده يك راهكار وجود دارد؛ اما مهم‌تر از آن، خطر بي‌اعتمادي به استارت‌آپ‌هاي ملكي است كه طراحان اين بازار مي‌توانند از آن جلوگيري كنند.


نفوذ فايل فيك به استارت‌آپ‌هاي مسكن با مسدود كردن امكان تشخيص فايل واقعي از فايل‌هاي دروغين، منجر به ايجاد پارازيت ملكي در بازار آنلاين شده است.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد در حالي كه استارت‌آپ‌هاي ملكي با سابقه نزديك به يك دهه هم‌اكنون به يكي از اصلي‌ترين مكان‌هاي مراجعه متقاضيان خريد و فروش و اجاره مسكن براي عرضه و يافتن فايل ملكي تبديل شده‌اند. اما، به تازگي شيوع انتشار فايل فيك در اين سامانه‌هاي مجازي، خطر ركود مراجعه از سوي متقاضيان، براي پلت‌فرم‌هاي عرضه اينترنتي آپارتمان را پررنگ‌ كرده است.

با اين حال، اين وضعيت نوعي شرايط باخت – باخت براي مراجعه‌كننده‌ها به بازار آنلاين املاك مسكوني و همچنين خود اين سامانه‌ها ايجاد خواهد كرد.

تاثير فايل‌هاي فيك به بازار آنلاين املاك
افزايش فايل‌هاي فيك خريد و اجاره در سامانه‌هاي مجازي از يكسو منجر به اتلاف وقت و انرژي مراجعه‌كننده‌ها و همچنين از سوي ديگر، موجب بي‌اعتمادي آنها نسبت به استارت‌آپ‌هاي ملكي و اطلاعات ارائه شده در آنها مي‌شود. همين بي‌اعتمادي مي‌تواند زمينه‌ساز ركود مراجعه به اين پلت‌فرم‌ها شود و كسب و كار آنها را با خطر مواجه كند.

از اين رو، اين پلت‌فرم‌ها جدا از مباحث مربوط به تامين رضايت و حقوق مراجعه‌كننده‌ها ناچار به صحت‌سنجي فايل‌هايي هستند كه از سوي عرضه‌كننده‌هاي مسكن و واسطه‌هاي ملكي در اين سامانه‌هاي مجازي ثبت مي‌شوند.

در پايان لازم به تاكيد است كه طي يك دهه گذشته استارت‌آپ‌هاي ملكي نقش بسيار مهمي در بازاريابي ملكي از يكسو و راهنمايي خريداران وفروشنده‌ها در زمينه كشف قيمت در بازار داشته‌اند.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «رشد انفجاري هزينه ساخت مسكن» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، استارت آپ هاي ملكي، خريد و اجاره،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۸:۵۵ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

پيشي گرفتن قيمت مسكن از تورم

كارشناس مسكن گفت: اگر دچار تورم افسارگسيخته و كسري بودجه نشويم، انتظار افزايش قيمت مسكن، آنچنانكه در طول سال هاي قبل اتفاق افتاد را نداريم.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، مهدي سلطان محمدي كارشناس بازار مسكن در خصوص دلايل رشد افسارگسيخته قيمت بازار مسكن در سال‌هاي اخير گفت: مهم‌ترين مؤلفه‌اي كه در تعيين قيمت مسكن تأثير گذار بوده و است؛ مسئله تورم است.
اگر ما چند سال گذشته را استثنا در نظر بگيريم در طول چند دهه قبل از آن همواره رشد قيمت مسكن كم‌وبيش با تورم همراه بوده است و سالانه يك تا دو درصد با نرخ تورم عمومي فاصله داشته است به اين معنا كه اگر ۲۲ درصد نرخ تورم مسكن را در نظر بگيرم ۲۰ درصد آن تورم عمومي بوده است.
بنابراين اگر بخواهيم قيمت مسكن را كنترل كنيم مهم‌ترين كاري كه مي‌توانيم در اين حوزه انجام بدهيم اين است كه تورم عمومي را كنترل كنيم.
وي در ادامه در اين خصوص كه در حال حاضر از چه طريق مي‌توان رشد افسارگسيخته تورم عمومي را كنترل كرد گفت: براي اينكه تورم عمومي را كنترل كنيم بايد كسري بودجه دولت را كنترل كنيم و براي اينكه كسري بودجه دولت را كنترل كنيم بايد يا هزينه‌هاي دولت را كاهش دهيم و يا درآمد دولت را افزايش دهيم؛ بنابراين اگر بخواهيم از اين زاويه به بخش مسكن نگاه كنيم براي اينكه قيمت مسكن را كنترل كنيم بايد انضباط پولي بيشتري در اداره مملكت ايجاد كنيم و كسري بودجه دولت را بايد از بين ببريم.

دلايل رشد نرخ تورم در بازار مسكن
اين كارشناس بازار مسكن در ادامه افزود: گفتني است كه در طول چند سال گذشته رشد قيمت مسكن فاصله بيشتري از تورم گرفته است و اختلاف رشد يك تا دو درصدي بين نرخ تورم عمومي و نرخ تورم بازار مسكن كه در چند دهه گذشته حاكم بوده است، افزايش پيداكرده است.

سلطان محمدي در خصوص دلايل رشد بيشتر نرخ تورم در بازار مسكن افزود: عمده‌ترين مؤلفه اي كه در اين افزايش قيمت مسكن نقش داشته است مسئله قيمت زمين است وگرنه قيمت مصالح ساختماني در سال‌هاي اخير كم‌وبيش با تورم همراه بوده است و ساير نهادهاي ساختماني مانند عوارض شهري و انشعابات نيز به‌هرحال كم‌وبيش با تورم هماهنگ است اما قيمت زمين فاصله بسيار زيادي از تورم گرفته است و دليل اين اتفاق اين است كه عرضه زمين محدودشده است؛ اساساً زمين در شهرهاي بزرگ كالاي كميابي است به اين معنا كه اگر شهرهاي بزرگ شكل بگيرند زمين مرغوب به‌راحتي در آن توسعه پيدا نمي‌كند چراكه در بافت‌هاي مرغوب و توسعه‌يافته ديگر زميني يافت نمي‌شود.

پيشنهاد مطالعه: مطلب تورم اجاره بها ركورد 5 سال اخير را شكست! را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، رشد بازار مسكن، نرخ تورم،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۴:۵۶ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

رشد انفجاري هزينه ساخت مسكن

يك مقام مسئول گفت: قيمت سيمان در يك ماه گذشته ۳۰۰ درصد افزايش يافته كه همين موضوع باعث رشد ۳۰ درصدي قيمت مسكن شده است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، مهرداد نظارت رئيس كانون سراسري انجمن‌هاي صنفي كارفرمايي توليدكنندگان بتن در نشست خبري امروز خود گفت: اكنون بسياري از سازندگان و توليدكنندگان بتن با مشكل كمياب شدن سيمان مواجه شده‌اند.

وي در ادامه افزود: بسياري از كارخانه‌ها به دليل قطعي مكرر برق با كمبود توليد سيمان روبه‌رو شده‌اند. اما مشكل اصلي عرضه سيمان در بورس به شكل ناكارآمد و بدون برنامه‌ريزي است.

نظارت تصريح كرد: در حال حاضر نَفس صنعت ساختماني و عمراني به شمارش افتاده و در صورتي كه اين روند ادامه پيدا كند، كمر اين صنعت شكسته خواهد شد.

نظارت اظهار كرد: صنعت بتن در شرايط كنوني در حال خورد شدن است. بيش از ۸۰ درصد از سيمان توليد كشور در حوزه بتن استفاده مي‌شود، اما متأسفانه بسياري از كارخانه‌هاي ما امروز براي تأمين آن دچار مشكل شده‌اند.

وي بيان كرد: در يك ماه گذشته قيمت سيمان ۳۰۰ درصد افزايش پيدا كرده و همين موضوع در حوزه ساخت مسكن و پروژه‌هاي عمراني تأثير بسيار زيادي خواهد گذاشت.

 

وي مي‌گويد: در همين مدت كوتاه، قيمت ساخت مسكن ۳۰ درصد افزايش يافته است.

زنگ خطر تعطيلي كارخانه‌ها
او با اشاره به اينكه سيستم عرضه كنوني سيمان به بورس بايد تعليق شود و يا ساز و كار مناسبي براي آن ديده شود، افزود: اگر راهكار مناسبي براي عرضه ايجاد نشود، تمامي كارخانه‌هاي توليد بتن تعطيل خواهند شد.

اين مقام مسئول تأكيد كرد: دولت بعدي كه ساخت يك ميليون واحد را اعلام كرده است، اين روند محقق نخواهد شد؛ چرا كه اصلي‌ترين مصرف‌كننده سيمان، حوزه ساخت و ساز و پروژه‌هاي عمراني است.

او در پايان تصريح كرد: در حال حاضر بسياري از انبوه‌سازان اعلام مي‌كنند كه قيمت تمام شده يك متر واحد مسكوني ۱۵ ميليون تومان است و همين افزايش قيمت سيمان هم در رشد نرخ مسكن تأثير خواهد گذاشت؛ اما بايد اعلام كنم كه قيمت تمام شده ساخت مسكن بسيار پايين‌تر از اين ميزان است.


برچسب: املاك دلتا، رشد قيمت مسكن، صنعت بتن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۷:۵۹ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

بررسي بازار اجاره در حومه تهران

ما در اين گزارش نگاهي به قيمت اجاره در حومه تهران كرده‌ايم كه در ادامه برخي از فايل‌هاي عرضه شده را به شما معرفي خواهيم كرد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، بررسي خبرنگار ما نشان مي‌دهد كه قيمت رهن و اجاره طي هفته اخير به نسبت هفته گذشته در برخي از شهرهاي اقماري روند افزايشي داشته است.

قيمت اجاره در پاكدشت
بررسي بازار اجاره مسكن در شهرهاي اقماري اطراف تهران حاكي از آن است كه هم اكنون يك واحد مسكوني 100 متري با عمري بناي 4 سال ساخت با 60 ميليون وديعه و 1500 هزار تومان اجاره در حال معامله است.

واحد مسكوني ديگري با متراژ 65 متر و داراي امكانات (آسانسور و انباري) با وديعه 30 ميليون تومان و اجاره يك ميليون و 100 هزار تومان در حال عرضه است.

 

قيمت اجاره در پرديس
يك واحد آپارتمان ۱۰۵ متري دوخوابه، با امكانات (آسانسور – بالكن – انباري – پاركينگ) در فاز 8 پرديس هم‌اكنون با قيمت 70 ميليون تومان وديعه و 3 ميليون تومان اجاره در پرديس، آگهي فروش شده است.

واحد ديگري در فاز 4 پرديس، با متراژ 105 متر و با عمري بناي 12 سال هم اكنون با وديعه 100 ميليون تومان و با اجاره ماهانه 3 ميليون و 500 هزار تومان در حال معامله شدن است.

قيمت اجاره در شهريار
با نگاهي به قيمت اجاره در شهريار با قيمت‌هاي عجيبي برخورد كرديم. براي مثال در حال حاضر يك واحد مسكوني 160 متري، با 300 ميليون تومان وديعه و 5 ميليون تومان اجاره، در سايت‌هاي فروش آگهي شده است.

از سوي ديگر يك واحد 60 متري نيز با وديعه 70 ميليون تومان و با اجاره ماهانه يك ميليون 900 هزار تومان در حال معامله است.

قيمت اجاره در انديشه
قيمت اجاره در حومه تهران نشان مي‌دهد، هم اكنون يك واحد 120 متري در فاز يك انديشه بدون پاركينگ، 150 ميليون تومان وديعه و 3 ميليون تومان به آگهي رسيده است.

واحدي مسكوني ديگري در فاز يك انديشه با متراژ 135 متر و با امكانات (آسانسور – پاركينگ – انباري) با قيمت 430 ميليون تومان (رهن كامل) عرضه شده است.

اگر به دنبال اطلاع كامل‌تر و دقيق‌تري از قيمت بازار اجاره در حومه تهران هستيد، به سايت ملكي دلتا مراجعه كنيد.


برچسب: املاك دلتا، رهن و اجاره، پرديس،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۲:۵۱ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

مسكن و بورس دو بازار جذاب در دولت آينده

يك كارشناس اقتصادي در خصوص بازار مسكن و بورس اعلام كرد: دولت آينده بايد به بورس رونق بدهد تا سرمايه‌هاي سرگردان به بازار مسكن حمله نكند.

 
به گزارش «مجله ملكي دلتا» و به گفته يك كارشناس بازار مسكن: دولت براي مهار تورم مجبور است به بازارهاي ارز و طلا ثبات بدهد، بخش‌هاي توليدي هم كه دچار ركود هستند و در اين ميان بازارهاي جذاب، مسكن و بورس خواهد بود كه دولت آينده بايد به بورس رونق بدهد تا سرمايه‌هاي سرگردان به مسكن حمله نكند.

حسن محتشم در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: مسكن با توجه به افزايش حدود ۴۵۰ درصدي قيمت در سه سال اخير، هم‌اكنون به ثبات نسبي رسيده كه انتظار داريم همين روند تا دولت آينده ادامه پيدا كند. دليل اينكه بازار مقداري تعديل‌شده خروج سرمايه‌گذاران و دلالان است. فعالان چون تصوير روشني از برنامه‌هاي دولتي آينده در بخش مسكن ندارند دست از خريدوفروش برداشته‌اند و اندك معاملات از نوع مصرفي و بيشتر در جنوب تهران انجام مي‌شود.

وي افزود: سال گذشته كمتر كسي تصور مي‌كرد كه با توجه به شيوع ويروس كرونا قيمت مسكن در تهران ۹۴ درصد افزايش پيدا كند، اما اين اتفاق افتاد. يكي از دلايلش اين بود كه بورس دچار ريزش شد، مردم سرمايه‌هاي خود را از اين بخش خارج كردند و به خريد مسكن اختصاص دادند. توليد هم ازجمله توليد مسكن، مشكلات خود را دارد و چالش‌هاي متعددي مثل ماليات، بيمه، عوارض، افزايش هزينه‌ها و غيره در بخش‌هاي توليدي وجود دارد و به همين دليل سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي توليدي انجام نمي‌شود.

 

بازار مسكن و بورس تنها بازار هاي جذاب براي كنترل سرمايه‌هاي سرگردان
اين كارشناس بازار مسكن تأكيد كرد: در حال حاضر نيز اگر دولت فكري براي نقدينگي لجام‌گسيخته و سرمايه‌هاي سرگران نكند، احتمال حمله آن به هر بازاري وجود دارد. معتقدم فقط دو بازار است كه قابليت جذب سرمايه‌ها در آن هست كه بورس و مسكن خواهد بود. دولت مي‌داند كه رشد قيمت ارز منجر به تورم عمومي مي‌شود و به همين دليل آن را در محدوده مشخصي ثابت نگه مي‌دارد. طلا هم از دلار تأثير مي‌گيرد و قيمت آن بالا نمي‌رود.

محتشم، افزايش ساخت‌وساز همزمان با كنترل فضاي دلالي در بازار مسكن را ضروري دانست و گفت: متأسفانه قيمت نهاده‌هاي ساختماني مرتباً افزايش مي‌يابد و در حال حاضر سيمان حدود به پاكتي ۷۰ هزار تومان رسيده است. اين نوسانات قطعاً اثرات تورمي در بازار مسكن مي‌گذارد؛ چراكه سازندگان انتظار سود دارند. البته رشد قيمت نهاده‌ها ممكن است به اين زودي‌ها بر قيمت‌هاي بازار مسكن تأثير نگذارد، اما نهايتاً اثرگذار خواهد بود.

وي در آخر اظهار كرد: شرايط آينده اقتصاد كشور شفاف نيست و انتظار بهبود، دست‌كم در فضاي عمومي وجود ندارد. پرواضح است كه بهبود شرايط در كوتاه‌مدت ميسر نخواهد بود. اما اگر دولت رئيسي برنامه‌ريزي اصولي و مناسبي داشته باشد مي‌توان اميدوار بود كه در بلندمدت تورم به حدود ۱۰ درصد برسد و تورم كالاها از جمله مسكن كنترل شود.

پيشنهاد مطالعه: مطلب نقش بورس در تقويت ساخت‌ مسكن را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، بازار بورس، بازار مسكن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۱:۲۴ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

صدور حكم تخليه براي مستاجران!

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه مشكل شكايات صدور حكم تخليه مستاجران را برطرف كرده‌ايم، گفت: در صورت عدم ثبت نام واحد هاي خالي در سامانه ملي املاك و اسكان، اقدام به اخذ ماليات مي‌كنيم.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، وزير راه و شهرسازي با حضور در يك برنامه زنده تلويزيوني در رابطه با موضوع صدور حكم تخليه مستاجران و همچنين اخذ ماليات از واحدهاي خالي ثبت نام نشده در طرح ملي املاك و اسكان خبر داد.

وزير راه و شهرسازي به مساله بازار مسكن اشاره كرد و گفت: بازار مسكن تابع بازارهاي موازي است و زماني كه بازارهاي كالاهاي سرمايه اي تغيير كند قيمت ها هم در بازار مسكن افزايش مي يابد.

وي با تاكيد براينكه مسكن نبايد كالاي سرمايه اي باشد، افزود: ما براي اين كار وقت ويژه گذاشتيم و خانه هاي خالي را شناسايي كرديم و يك ميليون و ۳۰۰ هزار خانه خالي را به سازمان امور مالياتي معرفي كرده ايم كه اين سازمان بايد اقدام به اخذ ماليات كند.

اسلامي در ادامه به ثبت نام در سامانه ملي املاك و اسكان كشور اشاره كرد و گفت: تاكنون ۳ ميليون نفر در اين سامانه ثبت نام كرده اند اما بايد همه مردم در اين طرح ثبت نام كنند.

 

ماليات دوبرابري واحدهاي خالي حقوقي
وي با بيان اينكه با موافقت ستاد ملي مقابله با كرونا زمان اين ثبت نام تا پايان شهريور ماه تمديد شده است، افزود: در صورت عدم ثبت نام اقدام به اخذ ماليات مي كنيم و از واحدهاي حقوقي ۲ برابر ماليات واحد مسكوني ماليات اخذ مي شود.

او همچنين با بيان اينكه ما منتظر ثبت نام مردم نمانده ايم و تمامي واحدها را شناسايي كرده ايم، ادامه داد: در حال حاضر براي ۲۵ ميليون نفر پيامك از وضعيت ملكي ارسال كرده ايم.

اسلامي با تاكيد براينكه سهم بزرگي از بازار مسكن مربوط به سوداگري است و واقعا تلاطم در اين حوزه ايجاد كرده است، افزود: در اين بخش يك نفر هم از ديد ما پنهان نيست و حتي واحدهاي بانك ها را هم شناسايي كرده ايم.

او در ادامه به موضوع صدور حكم تخليه براي مستاجران اشاره كرد و افزود: هزار و ۳۰۰ شكايت به شوراي حل اختلاف توسط مستاجران ارسال شده كه از اين تعداد تنها ۳۰۰ حكم تخليه صادر شده و مابقي هم بين مالكان و موجران صلح ايجاد شده‌ است.

او در پايان بحث خود در رابطه با اجاره گفت: براي اجاره داراي حرفه‌اي اقدامات لازم و همچنين زمين را تامين كرده ايم و تاكنون چندين‌بار فراخوان داده‌ايم.

پيشنهاد مطالعه: مطلب آشفته بازار در فصل داغ جابه‌جايي مستاجران را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، صدور جكم تخليه، وزير راه و شهر سازي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۷:۱۵ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

چرا تنور «بازار مسكن» گرم نشد؟

افزايش حجم معاملات در ماه گذشته به واسطه همزماني با ايام برگزاري مهم‌ترين انتخابات كشور سبب شد، اين گمانه در ميان برخي از فعالان بازار شكل بگيرد كه پايان فصل ركود مسكن فرا رسيده و تنور معاملات مسكن رفته رفته قرار است، گرم‌تر شود.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، اما تحقيقات ميداني از واسطه‌هاي ملكي چنين گمانه‌اي را تاييد نمي‌كند. يك گروه از خريداران مسكن كه ترجيح مي‌دادند ريسك مربوط به نتيجه انتخابات را از مجموعه ريسك‌هايي كه متوجه خريد ملكي آنهاست، حذف كنند، تصميم گرفتند در ماه منتهي به انتخابات صرف‌نظر از اينكه نتيجه چه خواهد شد، خريد خود را كه عمدتا مصرفي از نوع تبديل به احسن بود انجام دهند.

اين تصميم سبب شد حجم معاملات مسكن در تهران طي خرداد افزايش محسوسي پيدا كند، اما اين افزايش در حدي نبود كه بتواند زنگ اعلان خروج ملك از ركود را به صدا درآورد.

چه تعداد معامله در ركود مسكن انجام شد؟
در خردادماه حدود 5 هزار آپارتمان مسكوني در شهر تهران مورد معامله قرار گرفته كه بخشي از اين املاك توسط متقاضيان تبديل به احسن خريداري شدند و بخش اندكي نيز مربوط به خريداران سرمايه‌اي بود كه تلاش كردند در موقعيتي كه به لحاظ توقف رشد قيمت، «مناسب» تشخيص دادند، ملكي كه پيش‌تر به قصد سرمايه‌گذاري در محله‌‌هاي كم‌برخوردار تهران يا در حومه خريده بودند را به آپارتمان در موقعيت محلي بهتري تبديل كنند.

 

البته اين معاملات صرفا توانست نبض بازار مسكن را احيا كند و حجم خريد و فروش را به حداقل استاندارد دوره ركود مسكن برساند.

با اين حال واسطه‌هاي ملكي مي‌گويند دامنه افزايش تقاضاي خريد و فروش ملك به لحاظ زماني محدود بود و در اواسط تير ماه اوضاع بازار مسكن به لحاظ انجماد معاملاتي به شرايط قبل از خرداد بازگشته است و چندان خبري از متقاضياني كه قصد جدي براي خريد ملك داشته باشند، نيست.

اين موضوع در حالي است كه بر اساس تورم نقطه به نقطه مسكن در بهار 1400 به بالاترين ميزان خود در 5 سال اخير رسيد اما رشد فصلي شاخص قيمت مسيري نزولي را اتخاذ كرده است.

مطالعه بيشتر: مطلب «چرا بازار مسكن در ركود است؟» را در سايت مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، بازار مسكن، ركورد مسكن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۰:۴۴ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

معرفي خانه‌هاي 10 ميلياردي پايتخت

ما در اين گزارش اقدام به معرفي برخي از واحدهاي مسكوني كه با قيمت 10 ميليارد تومان در حال فروش هستند، كرده‌ايم؛ براي بررسي بيشتر قيمت اين خانه‌ها در محله‌هاي مختلف تا انتهاي اين گزارش با ما همراه باشيد.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، اگر نقدينگي حدوداً 10 ميلياردي براي خريد خانه داريد و دنبال خريد خانه با متراژ بالاي 150 متر هستيد، تقريباً در اغلب مناطق تهران امكان يافتن خانه ايده‌آل خود را خواهيد داشت.

شما حتي با اين ميزان نقدينگي مي‌توانيد به سراغ خانه‌هاي بالاي 180 متر در محله‌هايي همچون جردن، شهران، سعادت آباد، مرزداران و … برويد اما امكان خريد خانه نوساز را با اين ميزان متراژ نخواهيد داشت.

 

براي مثال شما براي خريد يك واحد مسكوني بالاي 140 متر در محله‌اي مانند دروس، پونك، زعفرانيه، كامرانيه، جردن، الهيه، سعادت آباد و … كه عمر بناي بالاي 15 سال دارد، بايد بين 50 تا 70 ميليون تومان براي (هر متر مربع نقدينگي) داشته باشيد.

اما با همين ميزان نقدينگي مي‌توانيد در محله‌هايي مانند پونك، وليعصر، ظفر، صادقيه، طرشت، تهرانپارس و … به سراغ واحدهاي مسكوني نوساز برويد.

اغلب اين خانه‌ها داراي امكانات اوليه و مهمي همچون پاركينگ، انباري، و آسانسور هستند. اما اگر به دنبال امكانات بيشتري مانند استخر، جكوزي، سرايدار مقيم و … هستيد، كار شما با اين ميزان نقدينگي كمي سخت خواهد شد، اما دست يافتني است.

شما در جدول زير برخي از خانه‌هاي 10 ميليارد توماني در تهران را مشاهده مي‌كنيد، اما اين قيمت‌ها قطعي نيست چرا كه قيمت هر واحد مسكوني متناسب با به سن بنا، موقعيت جغرافيايي، امكانات، نظر فروشنده و … متغيير است. پس اگر قصد داريد فايلهاي بيشتري را مشاهده كنيد ميتوانيد به سايت ملكي دلتا مراجعه كنيد.

جدول خانه‌هاي 10 ميليارد توماني
نام محله
متراژ
سن بنا
طبقه
امكانات
قيمت كل (تومان)
دروس
108 متر
3 سال ساخت
سوم
پاركينگ – انباري – آسانسور – سرايداري
10,000,000,000
شهرك غرب
165 متر
25 سال ساخت
دوم
پاركينگ – انباري – آسانسور
10,000,000,000
پونك
125 متر
نوساز
سوم
پاركينگ – انباري – آسانسور – سرايداري
10,000,000,000
سعادت آباد
140 متر
15 سال ساخت
دوم
پاركينگ – انباري – آسانسور – سونا  و جكوزي
10,000,000,000
جردن
169 متر
19 سال ساخت
چهارم
پاركينگ – انباري – آسانسور
10,000,000,000
شهران شمالي
156 متر
30 سال ساخت
دوم
پاركينگ – انباري
10,000,000,000
فاطمي
180 متر
نوساز
دوم
پاركينگ – انباري – آسانسور
10,000,000,000
جردن
185 متر
15 سال ساخت
سوم
پاركينگ – انباري – آسانسور
10,000,000,000
كيكاووس
160 متر
7 سال ساخت
دوم
پاركينگ – انباري – آسانسور
10,000,000,000
مرزداران
169 متر
1 سال ساخت
اول
پاركينگ – انباري – آسانسور
10,000,000,000
مطالعه بيشتر: مطلب «بهترين گزينه‌هاي خانه‌هاي نوساز در مناطق 9 و 10» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، واحد مسكوني، قيمت ملك،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۹:۵۵ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)