املاک دلتا املاک دلتا .

املاک دلتا

عقبگرد سازندگان تهرانی

براساس آمارهای رسمی سازندگان در 3 فصل پیاپی رغبت برای ساخت و ساز واحد مسکونی کاهش یافته است.



به گزارش «مجله ملکی دلتا» آمارهای رسمی نشان می‌دهد در زمستان گذشته، تعداد ساخت و ساز واحد مسکونی پیش بینی شده در تهران نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است.

بی‌رغبتی سازندگان تهران به دنبال تداوم تورم سنگین در بازار زمین و مصالح، وضعیت بازار و تولید باعث کاهش محسوس عرضه مسکن نوساز در بازار پایتخت شده است.

در مناطق شهری، در زمستان گذشته تعداد واحدهای پیش‌بینی شده برای تولید مسکن در تهران 23.9 درصد نسبت به سال قبل نزول کرده است.

از جمله عواملی که باعث عقبگرد سازندگان تهرانی شده است، بالا رفتن هزینه ساخت پروژه مسکونی در پایتخت و کاهش قدرت خرید سرمایه در گردش است.

در 3 سال اخیر و در شرایطی که با افت ارزش ریالی و جهش نرخ ارز روبرو شده‌ایم، بازار معاملات ساخت و ساز واحد مسکونی به دلیل متناسب نبودن میزان افزایش قیمت با رشد درآمد خانوارها با رکود و کسادی مواجه شده است.

همزمان با حاکم شدن تورم سنگین بر بازار نهاده‌های ساختمانی به خصوص مصالح پرمصرف، هزینه تولید به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده است.

باید به این نکته هم توجه کرد که پرش های متوالی قیمت زمین ساختمان کلنگی یا مسکونی باعث شده است که متوسط سهم قیمت زمین ارزش مسکن تولیدی را به بیش از 50 درصد افزایش دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نکات مهم در خرید خانه های قدیمی» را از مجله ملکی دلتا بخوانید.


برچسب: املاک دلتا، خرید آپارتمان در تهران، خانه های جدید،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۳:۱۰ توسط:املاک دلتا موضوع: نظرات (0)