املاك دلتا املاك دلتا .

املاك دلتا

با طرح تفكيك وزارت راه و شهرسازي مخالفت شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به درخواست رييس جمهور مبني بر مسكوت ماندن طرح تشكيل وزارت حمل‌و‌نقل و ساختمان و شهرسازي پاسخ منفي دادند.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» مسكوت ماندن طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازي از وزارت راه و شهرسازي و تشكيل وزارت حمل‌و‌نقل و وزارت ساختمان، شهرسازي و آمايش سرزمين به مدت 6 ماه در دستور كار جلسه علني صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت.

سيد جليل ميرمحمدي به عنوان نماينده متقاضيان اظهار كرد: در راستاي بررسي تقاضاي مسكوت ماندن طرح پيشنهادي آقاي ابراهيم رييسي، ما بايد به دولت اجازه دهيم كه لايحه جامع تري در اين زمينه به مجلس ارائه كند.

وي در ادامه افزود: چنين موضوعي نياز به همكاري دولت و مجلس شوراي اسلامي دارد؛ لذا مصلحت بر اين است كه اين فرصت به دولت داده شود.

مجتبي يوسفي نيز به عنوان مخالف تقاضاي مسكوت ماندن طرح در اين باره اظهار كرد: با وجود 7 ميليون مستاجر كه در دولت گذشته برايشان برنامه طرح‌ريزي نشد و حوزه مسكن تعطيل بوده است. علاوه براين روستاها، سكونت‌گاه غيررسمي، طرح هادي و همچنين حوزه راه و مسكن داراي مشكلات جدي است و يكي از ابرچالش‌هاي حوزه مسكن است.

در ادامه تقاضاي مسكوت ماندن طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازي از وزات راه و شهرسازي به راي مجلس شوراي اسلامي گذاشته شد و نمايندگان با 120 راي از مجموع 253 نماينده حاضر با مسكوت ماندن اين طرح مخالفت كردند.

پيشنهاد مطالعه : براي اطلاع بيشتر درخصوص اين خبر مطلب «طرح تفكيك وزارت راه و شهرسازي در حالت  تعليق» را مطالعه كنيد.


برچسب: املاك دلتا، وزارت راه و شهر سازي، ابراهيم رئيسي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۱:۵۷ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

مردم بي خيال خريد خانه شدند!

تحقيقات ميداني درباره تازه‌ترين شرايط بازار معاملات خريد و فروش مسكن در شهر تهران نشان از كاهش مراجعه براي خريد آپارتمان در روزهاي اخير دارد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، بررسي‌ها نشان مي‌دهد در روزهاي اخير تغيير قيمت‌هاي پيشنهادي برخي از فروشنده‌هاي مسكن منجر به مقاومت سمت تقاضاي خريد آپارتمان شده است و متقاضيان اين مقاومت را در شكل كاهش مراجعه به بازار براي بازديد از فايل‌هاي عرضه شده نشان داده‌اند.

بخش زيادي از فروشنده‌هاي مسكن اين روزها واحدهاي مسكوني را از طريق استارت‌آپ‌هاي ملكي و فضاي مجازي به بازار عرضه مي‌كنند. از اين رو متقاضيان خريد قبل از مراجعه به بازار براي بازديد از فايل‌هاي عرضه شده يا مشاهده ساير فايل‌ها با مراجعه به اين سايت‌ها و استارت‌آپ‌ها از وضعيت قيمتي بازار مطلع مي‌شوند.

طي روزهاي اخير برخي از فروشنده‌ها به‌ويژه فروشندگان واحدهاي مسكوني نوساز كه عمدتا سازنده هستند، اقدام به تغيير قيمت‌هاي پيشنهادي خود كرده‌اند اما اين اقدام با مقاومت خريداران مواجه شده است.

 

فعالان بازار معاملات مسكن شهر تهران در اين باره اعلام كردند: روز به روز به تعداد فايل‌هاي فروش در بازار مسكن اضافه مي‌شود اين در حالي است كه تعداد متقاضيان خريد مسكن كاهش يافته است و در روزهاي اخير نيز بسياري از مراجعات به بازار از سوي متقاضيان منجر به خريد و امضاي قرارداد نشده است.

آنها علت اين موضوع را افزايش بي‌پايه و اساس برخي از قيمت‌هاي پيشنهادي در بعضي از فايل‌هاي فروش مسكن عنوان كرده‌اند. عمده اين فايل‌ها مربوط به سازنده‌هايي است كه دليل اين افزايش را بالا رفتن هزينه ساخت در نتيجه تورم مصالح ساختماني عنوان مي‌كنند.

فعالان بازار مسكن درباره معاملات خريد و فروش مسكن مي‌گويند: در صورت عدم تعديل قيمت‌هاي پيشنهادي در بازار ركودي فعلي، اين فروشنده‌ها عملا شانسي براي فروش واحد خود در كوتاه‌مدت و ميان‌مدت ندارند.

مطالعه بيشتر: مطلب «اكنون بهترين فرصت براي خريد خانه است» در سايت مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: استارت آپ هاي ملكي، معاملات خريد و فروش مسكن، املاك دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۹:۴۵ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

طرح تفكيك وزارت راه و شهرسازي در حالت تعليق

نامه سيد ابراهيم رييسي براي مسكوت ماندن طرح تفكيك وزارت راه و شهرسازي به دست رييس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي رسيد. در طي اين نامه اعلام شد كه بدون ايجاد وزارت مسكن ساخت سالانه يك ميليون واحد مسكوني با چالش‌هايي مواجه خواهد شد.

به گزارش «مجله ملكي دلتا» به نقل از اقتصادآنلاين، محمد رضا رضايي كوچي، بيان كرد: در روز يكشنبه مورخ 17 مرداد 1400 گزارش كميسيون عمران درخصوص كليات طرح تفكيك وزارت راه و شهرسازي درصحن مجلس قرائت شد.

در روز سه شنبه 19 مرداد قرار بود كه موافقان و موافقان نظرات خود را ارائه كنند و طرح مورد بررسي قرار گيرد اما اين طرح از دستور كار مجلس كنار رفت.

رييس كميسيون عمران مجلس در ادامه اظهار كرد: آقاي رييس خواسته‌اند كه طرح تفكيك وزارت راه و شهرسازي فعلا مسكوت مانده و در سال آينده مطرح شود. يكي از شعارهاي ايشان ساخت سالانه يك ميليون واحد مسكوني مي‌باشد؛ از اين رو براي اجرايي طرح نياز است كه وزارت مسكن ايجاد شود تا كار به سادگي پيش رود.

در ادامه نماينده مردم جهرم در مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: وزارت راه و شهرسازي در حال حاضر خيلي عريض و طويل است و اكنون براي تحقق اين شعار دچار چالش خواهند شد.

پيشنهاد مطالعه: براي كسب اطلاعات بيشتر درخصوص قيمت مسكن «احتمال كاهش 15 درصدي قيمت مسكن» را مطالعه كنيد.


برچسب: راه و شهرسازي، وزارت مسكن، املاك دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۷:۲۱ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

همه چيز درباره فسخ قرارداد اجاره

قرارداد اجاره‌ يكي از قراردادهاي پركاربرد و ظاهرا بي‌دردسر براي اغلب افراد است. با وجود اين، بسياري از ما ممكن است با موقعيت‌هايي مواجه شده باشيم كه يكي از طرفين قرارداد اجاره (موجر يا مستاجر) به دلايل مختلفي تصميم به فسخ اجاره‌نامه گرفته است.

 
به گزارش «مجله ملكي دلتا»، در برخي موارد شرايطي به وجود مي‌آيد كه مستاجر درخواست مي‌كند كه خانه را قبل از موعد يعني زمان مشخص شده تخليه نمايد. مورد تخليه خانه قبل از موعد مشخص از جمله اختلافات زياد و بسيار بين مالك و مستاجر است كه به‌ طور معمول از سمت يكي از طرفين گفته مي‌شود.
فسخ قرارداد اجاره چيست؟
فسخ اجاره‌نامه به معناي آن است كه يكي از طرفين قرارداد يا هر دو طرف با رعايت قوانين مربوطه و ارائه دلايل موجه تصميم بگيرند كه قرارداد امضا شده را پيش از موعد مقرر پايان دهند.

 

شرايط فسخ قرارداد توسط مستاجر
ملك شرايط قيد شده در قرارداد را نداشته باشد.
حق فسخ قرارداد اجاره توسط مستاجر در قرارداد ذكر شده باشد. (ذكر دلايل فسخ قرارداد با توافق طرفين ضروري است)
قسمتي از ملك به گونه‌اي تخريب يا معيوب شود كه مستاجر نتواند از آن بهره ببرد و قابل تعمير هم نباشد.
مالك تعهد كند كه قسمتي از ملك را در مدت مقرر تعمير كند و به تعهد خود عمل نكند.
شرايط فسخ قرارداد توسط موجر
در اجاره‌نامه ذكر شود كه در صورت عدم پرداخت اجاره توسط مستاجر مالك حق فسخ قرارداد را دارد.
مستاجر بيش از يك هفته در پرداخت اجاره تاخير كند.
مستاجر بدون اجازه مالك، ملك را در اختيار شخص ديگري قرار دهد.
مستاجر، ملك را بدون اجازه مالك براي كاربرد خاصي (مثلاَ تجاري) استفاده كند.
مستاجر فعاليت‌هاي نادرستي (به لحاظ قانوني يا عرفي) در ملك انجام دهد.
مستاجر اجازه ورود و خروج به مالك جهت انجام تعميرات در ملك را ندهد.
مستاجر وظايفي را كه طبق قرارداد اجاره متعهد شده انجام ندهد.
به طور كلي بهتر است در صورت تمايل هر يك از طرفين قرارداد به فسخ اجاره‌نامه، موجر و مستاجر مسئله را به‌صورت توافقي بين خودشان حل كنند، چون فسخ آن زمان‌بر بوده و به صرف هزينه و انرژي زيادي احتياج دارد.
مطالعه بيشتر: مطلب «تكليف مستاجر پس از فروش ملك چيست؟» را در سايت ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: فسخ اجاره، مستاجر، املاك دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۵:۵۶ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

خريد آپارتمان در محموديه؛ محله‌اي اعيان نشين

محموديه در منطقه 1 شهرداري استان تهران قرار گرفته است و به عنوان يك محله مرفه نشين معروف است اما در آن چندان خبري از خانه‌هاي پرزرق و برق مانند نياوران و زعفرانيه نيست.

برخلاف خانه‌هاي مجلل و لوكس كه در محله‌هاي اعيان نشين توسط «مجله ملكي دلتا» معرفي شده است؛ با خريد آپارتمان در محموديه مي‌توانيد خانه‌هايي با بافت سنتي هم مشاهده كنيد.

اگر قصد خريد آپارتمان در محموديه را داريد چندان به فكر خانه‌هايي با نماي اغراق آميز نباشيد. خانه‌هاي محموديه برخلاف محله‌هاي مرفه نشين الهيه و نياوران، به صورت زمين‌هاي پهناور و وسيع با باغ‌هاي زيبا است.

اما در طي چند سال اخير الگوي آپارتمان در محموديه تغيير كرده است و در ميان ويلاهاي سرسبز آرام آرام برج‌هاي مسكوني قد علم نموده است.

اگر به دنبال خريد آپارتمان در محموديه با هر الگو از خانه و آپارتمان هستيد، بهتر است جستجو را با «سايت ملكي دلتا» آغاز كنيد.

 

امكانات محله محموديه
بدون شك در خريد آپارتمان در تهران بايستي به شرايط زندگي منطقه و امكاناتي كه مورد نياز است، انتخاب خود را محدود كنيد.

از جمله امكاناتي كه با خريد آپارتمان در محموديه براي شما به راحتي فراهم است، مركز خريد ميلان، برليان، پالاديوم مال، باشگاه بهشت، سفارتخانه‌‌ها، پارك محموديه و … است.

قيمت آپارتمان در محموديه
به ندرت آپارتمان با متراژ كمتر از 100 متر در محموديه مي‌توانيد پيدا كنيد. قيمت هر متر مربع از 64 ميليون تومان تا 91 ميليون تومان براي خريد آپارتمان در محموديه در نظر بگيريد.

چنانچه قصد خريد آپارتمان با متراژ 151 متر و 5 سال ساخت با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور) با 91 ميليون و 391 هزار تومان هر متر مربع داريد بايستي نقدينگي شما در حدود 13 ميليارد و 800 ميليون تومان باشد.

در اين محله مي‌توانيد خانه‌هايي با قيمت پايين تر خريداري نماييد. مثلا در سايت ملكي دلتا يك آپارتمان با متراژ 112 متر 15 سال ساخت با امكانات (پاركينگ – انباري – آسانسور) و 70 ميليون تومان در هر متر مربع بايد نقدينگي 7 ميليارد و 850 ميليون تومان داشته باشيد.

پيشنهاد مطالعه : اگر قصد خريد آپارتمان در فرشته را داريد حتما مطلب «بررسي قيمت خريد آپارتمان در فرشته» را مطالعه نماييد.


برچسب: املاك دلتا، خريد آپارتمان در فرشته، خيابان فرشته،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۴:۲۴ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

ساخت يك ميليون مسكن و موانع آن

«تورم» سيستم اقتصاد كشور را از دو جهت سرمايه گذاري در بخش توليد بخصوص توليد مسكن و از سوي ديگر با ترويج دلالي سفته، با معضل روبرو كرده است.

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، طرح سالانه ساخت يك ميليون مسكن با سه مانع روبرو شده است. در كنار افزايش جمعيت در كلان شهرهاي كشور و اشباع شدن ظرفيت‌هاي زيستي، ساخت و ساز در اين شهر نيازمند سرمايه گذاري‌هاي هزاران ميلياردي كرده است. علاوه براين ساخت زيرساخت‌هاي آموزشي، بهداشتي، امنيتي و … از نظر هزينه و سرمايه‌گذاري با شرايط بحراني روبرو شده است.

در روز يكشنبه طرح ساخت سالانه يك ميليون مسكن اصلاح شد اما در شرايطي كه طرح مشابه آن توسط ابراهيم رييسي، رييس جمهور سيزدهم در دوران مبارزات انتخابي عنوان شد، چشم انداز روشني ندارد. «تورم»، «تامين مالي» و «زمين» سه مانع اصلي در مسير راه ساخت يك ميليون مسكن است.

 

ساخت يك ميليون مسكن با شروط
به نقل از مهدي سلطان محمدي، كارشناس اقتصاد مسكن، برنامه توليد يك ميليون مسكن در شرايطي تحقق پيدا مي‌كند كه مردم راس سرمايه گذاران آن باشد اما مساله اي كه مردم را از اين كار واداشته است و متوسط ساخت مسكن را سالانه بين 300 تا 400 هزار واحد رسانده، بحث «تورم» است.

سلطان محمدي در ادامه افزود: تحقق پذيري طرح ساخت يك ميليون واحد مسكوني كه از سوي رييس جمهور منتخب در ايام تبليغات اعلام شد، به عوامل متعددي بستگي دارد.

از جمله اين عوامل مي‌توان به محل تامين منابع، منطقه تعيين شده براي ساخت يك ميليون واحد مسكوني و جانمايي‌هايي كه براي اين طرح در نظر گرفته شده، اشاره كرد.

وي همچنين اظهار كرد: با توجه به اينكه هيچ زميني رايگان نيست و هم اكنون زميني در شهرهاي بزرگ وجود ندارد، بايد بررسي كرد كه آيا تحقق پروژه در حواشي شهرهاي بزرگ امكان پذير است يا نه؟

آماده‌سازي زمين براي ساخت و ساز موضوع اصلي و مهم است و مي‌دانيم كه آماده سازي اراضي براي تبديل آن به يك منطقه مسكوني نيازمند منابع بسيار زيادي است.

 

پيشنهاد مطالعه: مطلب «توقف ساخت مسكن مهر، يك ميليون نفر را بيكار كرد» را از مجله دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، تورم، ساخت يك ميليون مسكن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۷:۵۳ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

هشدار وزارت تعاون به خريداران مسكن!

وزارت تعاون به خريداران مسكن در خصوص برخي تعاوني‌ها و اتحاديه‌هاي عمراني هشدار داد كه در ادامه چرايي آن را تشريح خواهيم كرد.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به خريداران مسكن در خصوص برخي تعاوني‌ها و اتحاديه‌هاي عمراني كه با ادعاي داشتن مجوز از وزارت تعاون و وزارت راه و شهرسازي يا اعلام وابستگي به نهادهاي دولتي و حكومتي، به ثبت نام از متقاضيان در سايتي با عنوان etot.co اقدام كرده و واحدهاي خود را از طريق تبليغات سلبريتي‌ها در برخي سايت‌ها يا روزنامه‌هاي كثيرالانتشار پيش‌فروش مي‌كنند، هشدار داد.

در اطلاعيه معاونت تعاون وزارت كار گفته شده است: هرگونه فعاليت و ثبت نام در حوزه مسكن صرفا با داشتن مجوز از مراجع ذيصلاح و رعايت همه مفاد قانون پيش فروش ساختمان، مصوب و آيين‌نامه اجرايي آن امكان‌پذير خواهد بود، در غير اين صورت تخلف محسوب مي‌شود.

معاونت تعاون وزارت كار اعلام كرده است: بايد هر گونه اقدام در زمينه ساخت و ساز و پيش فروش واحدهاي مسكوني با رعايت قوانين و مقررات مربوطه از جمله داشتن مجوز از وزارت راه و شهرسازي، رعايت همه مفاد قانون پيش فروش ساختمان انجام بگيرد.

 

بر اساس اعلام وزارت تعاون، پيش فروش واحدهاي مسكوني بايد با پيشرفت فيزيكي 30 درصدي و انجام كامل تعهدات انجام بگيرد.

وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پايان اعلام كرده است كه با بررسي‌هاي صورت گرفته و بازديدهاي ميداني، اتحاديه تعاوني‌هاي انبوه‌ساز تهران و اتحاديه تعاوني‌هاي عمراني شهر تهران، نه تنها فرآيند قانوني ساخت و ساز و پيش فروش واحدها را رعايت نكرده، بلكه با ادعاي داشتن مجوز از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به پيش فروش ساختمان در قالب طرح ملي مسكن اقساطي از طريق تبليغات و ثبت نام از متقاضيان از طريق سايتي با عنوان http://etot.co اقدام كرده است.

مطالعه بيشتر: مطلب «چرا خانه هاي بزرگ مشتري ندارند؟» را در سايت مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، وزارت تعاون، خريداران مسكن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۶:۳۷ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

خريد آپارتمان در عباس آباد با جاذبه هاي سرسبز

عباس آباد جزو محله‌هاي سرسبز تهران است كه بخش بزرگ آن در منطقه 7 شهرداري تهران و بخش كوچك آن در منطقه 6 تهران واقع شده است. اگر قصد خريد آپارتمان در تهران را داريد، عباس آباد را جزو اولويت‌هاي اول خود قرار دهيد.

«مجله ملكي دلتا» با معرفي محله عباس آباد شما را با يك منطقه پر جاذبه با امكانات رفاهي و گردشگري آشنا خواهد كرد.

محله عباس آباد در محدوده مركزي شهر تهران و در منطقه 7 واقع شده است. نام خيابان اصلي اين محله عباس آباد بود كه از هفتم تير 1360 به نام خيابان شهيد بهشتي آن را تغيير دادند

اراضي عباس آباد جزو معدود اراضي دست نخورده و بكر تهران است كه اين روزها به يك مجموعه تفريحي تبديل شده است.

 

 

چرا خريد آپارتمان در عباس آباد
محدوده عباس آباد با وجود موزه، كتابخانه، درياچه و بوستان در دسته مهمترين مناطق گردشگري تهران قرار دارد. پل طبيعت كه يكي از پل‌هاي معروف تهران است در اين محدوده قرار دارد.

در كنار تمامي اين امكانات، درياچه هنر كه هشتمين درياچه مصنوعي در تهران است، با 25 هزار متر مربع در دل اراضي عباس آباد واقع شده است.

در مجموع عباس آباد با يك مجموعه فرهنگي تفريحي مانند پارك اكو، باغ گل، اسكيت پارك، محور پياده و دوچرخه، باغ موزه مقدس و ديگر امكانات را در اختيار ساكنين اين منطقه قرار داده است.

قيمت آپارتمان در عباس آباد
اگر قصد خريد آپارتمان در عباس آباد را داريد براي هر يك متر مربع بايد بين 20 تا 58 ميليون را كنار بگذاريد.

براي مثال در حال حاضر يك واحد مسكوني 86 متري با 22 سال ساخت، با امكانات (پاركينگ – آسانسور – انباري – وام) متري 58 ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است. پس اگر شما به دنبال چنين خانه‌اي هستيد بايد نزديك به 5 ميليارد تومان نقدينگي داشته باشيد.

يا اگر تمايل به خريد آپارتمان در عباس آباد با متراژ كمتر هستيد براي شما يك آپارتمان با 63 متر و نوساز، امكانات (انباري) متري 28 ميليون و 571 هزار تومان در «سايت ملكي دلتا» آگهي شده است. با نقدينگي يك ميليارد و 800 ميليون تومان مي توانيد صاحب اين آپارتمان شويد.

پيشنهاد مطالعه: مطلب «خريد آپارتمان در جردن؛ محله اي لاكچري در شمال تهران» را مطالعه فرماييد.


برچسب: املاك دلتا، محله عباس آباد، آپارتمان هاي گران قيمت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۴:۵۲ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

اكنون بهترين فرصت براي خريد خانه است

يكي از كارشناسان مسكن آژانس 2*2 دلتا مي‌گويد: خريد مسكن در حال حاضر به نفع خريداران است چرا كه شرايط فعلي به گونه‌اي است كه «خريدار» قيمت را تعيين مي‌كند.

سيد عيسي حيدري در گفتگو با خبرنگار «مجله ملكي دلتا» در خصوص وضعيت فعلي بازار خريد و فروش مسكن توضيح داد: در حال حاضر بازار خريد و فروش مسكن با قيمت زير 5 ميليارد تومان تا حدودي همچنان مشتريان خود را دارد، اما خريد خانه بالاي 7 ميليارد تومان خيلي به ندرت انجام مي‌شود و بازار ضعيفي دارد.

وي در ادامه افزود: برخي از افرادي كه با بودجه زير 5 ميليارد تومان در بازار حضور دارند، در گذشته صاحبخانه بودند و در مناطق پايين شهر سكونت داشتند، اما تمايل دارند يك مقدار منطقه خودشان را عوض كنند و در مناطق بالاتر خانه بخرند.

در شرايط فعلي، خريدار قيمت را تعيين مي‌كند
اين كارشناس بازار مسكن توصيه‌اي به خريداران مسكن كرد و گفت: افرادي كه قصد خريد خانه دارند به اعتقاد بنده بهترين فرصت براي خريد است، چرا كه در شرايط فعلي تعيين‌كننده قيمت «خريدار» است.

 

او در ادامه مطب فوق افزود: شرايط فعلي بازار مسكن به نحوي است كه فروشنده قيمت را تعيين مي‌كند، ولي مي‌بينيم كه حتي با قيمت پايين‌تر فروشنده به فروش نمي‌رود.

حيدري با تاكيد بر اينكه قيمتي كه فروشنده‌ها مي‌گذارند با آن چيزي كه معامله مي‌شود بسيار متفاوت است، بيان كرد: هفته گذشته ما يك آپارتمان 6 ميليارد توماني را  700 ميليون زير قيمت فروشنده به فروش رسانديم.

او بيان كرد: اين روزها فروشنده‌ها دو دسته هستند؛ دسته اول سازنده‌ها و دسته دوم مصرف كننده‌ها. هم اكنون يكسري فروشنده‌ها در بازار مسكن هستند مي‌خواهند (تبديل به احسن) كنند؛ اينها جزو خريداراني هستند كه فرصت غنيمت دانسته‌اند و در حال خريد هستند.

حيدري ادامه داد: دست دوم افرادي هستند كه در پروژه‌اي مشاركت كرده‌اند و ساخت و ساز انجام مي‌دهند و به دليل نقدينگي كه نياز دارند واحدهاي مسكوني خود را زير قيمت به فروش مي‌رسانند.

پيش‌بيني آينده بازار مسكن
وي گفت: بر اساس شواهد و تجربيات تحليل بنده از آينده بازار مسكن به اين نحو است كه در اواخر مهرماه شاهد يك جهش كوچك در بازار مسكن خواهيم بود و پس از آن بازار به ركود مي‌رود.

در پايان لازم به توضيح است كه طبق اعلام بانك مركزي، متوسط قيمت واحد مسكوني براي هر مترمربع در شهر تهران در تير امسال به بيش از ۳۰ ميليون تومان رسيد كه نسبت به خردادماه افزايش ۱.۳ درصدي داشت.

مطالعه بيشتر: مطلب «آينده بازار مسكن به نفع خريداران است» را مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: بازار مسكن، خريد خانه، املاك دلتا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۳:۰۲ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)

شرايط ضامن وام وديعه مسكن ۱۴۰۰

مستاجراني كه در شش ماهه نخست امسال قرارداد اجاره خانه امضا كرده‌اند، تا پايان شهريور فرصت دارند كه براي دريافت وام وديعه مسكن ثبت‌نام كنند اما براي برخي اين سوال مطرح است شرايط ضامن وام وديعه مسكن ۱۴۰۰ چيست؟

به گزارش «مجله ملكي دلتا»، مستاجراني كه در شش ماهه نخست امسال قرارداد اجاره خانه امضا كرده‌اند، تا پايان شهريور فرصت دارند كه براي دريافت وام وديعه مسكن در سامانه «https://tem.mrud.ir/» ثبت‌نام كنند. مبلغ اين وام براي ساكنان تهران ۷۰ ميليون تومان، كلانشهرها ۴۰ ميليون تومان و ساير شهرها ۲۵ ميليون تومان است.

متقاضيان بايد متاهل يا سرپرست خانوار باشند، كد رهگيري داشته باشند و يا تا حداكثر دو هفته از تاريخ معرفي به شعب بانكي نسبت به تكميل مدارك خود و ضامن‌ها اقدام كنند. اما شرايط ضامن وام وديعه مسكن ۱۴۰۰ چيست؟

شرايط ضامن وام وديعه مسكن ۱۴۰۰
در سامانه ثبت‌نامي شرايط ضامن گفته نشده است اما اپراتور اين سامانه در پاسخ به اين سوال نوشت: «شرايط هر بانكي متفاوت است. بعد از حائز شرايط شدن و قبل از انتخاب بانك از بانك مربوطه شرايط رو پيگيري كنيد بعد انتخاب كنيد»

 

شرايط ضامن وام وديعه مسكن ۱۴۰۰ در برخي از بانك‌ها براي وام ۷۰ ميليون توماني ساكنان تهران به شرح زير است:

بانك تجارت
شرايطي كه بانك‌هاي دولتي براي تسهيلات وديعه مسكن مي‌گويند كمي عجيب به نظر مي‌رسد. اپراتور بانك تجارت مي‌گويد: «اگر خودتان كارمند دولتي هستيد و نامه كسر از حقوق داريد، بايد دو ضامن كسر از حقوق ديگر نيز بياوريد. همچنين براي دريافت اين وام به ۱۲۰ ميليون سفته نياز هست كه ضامن‌ها بايد پشت اين سفته‌ها را امضا كنند.»

بانك ملي
شرايط بانك ملي كمي آسان‌تر است، اپراتور مي‌گويد كه اين وام به دو ضامن كسر از حقوق نياز دارد. اما مي‌شود يكي از ضامن‌ها كارمند نباشد. بلكه يك كسبه با اعتبار باشد كه از مشتريان بانك ملي است.

او در خصوص سفته مي‌گويد: «سفته جزو حكم پرداخت اين وام است اما اگر شرايط ضامن‌ها خوب باشد، يعني كسي كه حقوق مي‌گيرد حقوقش بالا باشد يا كسبه معتبر جزو مشتريان خوب بانك باشد مي‌توان سفته حذف كرد.»

بانك پارسيان
شرايط ضامن وام وديعه مسكن در بانك پارسيان به شرايط بانك ملي نزديك است. براي دريافت اين وام از بانك پارسيان نياز هست كه متقاضي دو ضامن با نامه كسر از حقوق به بانك معرفي كند.
اپراتور بانك پارسيان تاكيد مي‌كند كه براي اين وام قانون اين است كه متقاضي سفته به بانك ارائه دهد.

به نظر مي‌رسد شرايط ضامن وام وديعه مسكن از سوي بانك مركزي و وزارت راه‌وشهرسازي اعلام نشده اما بر اساس آئين‌نامه‌هاي داخلي به ازاي مبالغ هر ۲۰ ميليون تومان يك ضامن رسمي مي‌خواهند.

با اين حساب احتمالا وام ۷۰ ميليوني در تهران سه ضامن، وام ۴۰ ميليوني دو ضامن و وام ۲۵ ميليوني يك ضامن لازم داشته باشد.

مطالعه بيشتر: مطلب «هشدار وزارت تعاون به خريداران مسكن!» را در مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب: املاك دلتا، وام مسكن، ضامن وام،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۱:۴۴ توسط:املاك دلتا موضوع: نظرات (0)